Trainingsweek 28 #DamtotDam

Afgelopen week heb ik vakantie gekregen van school en had daardoor meer de tijd om leuke trainingen uit te zetten.Door een wake-up call van mijn laatste poging om de 7 km te lopen, wat uitliep in een tempo wat je beter kan wandelen, heb ik een nieuw trainingsschema opgemaakt. Deze week was de eerste week dat ik hem volledig kon uitvoeren wat op de planning stond, maar helaas vond ik andere dingen toch interessanter.

Maandag 8 juli |Op de fiets mee

Mijn vriend is ook de laatste tijd erg actief met hardlopen, hij heeft laatst de 5 km van Ermelo met mij samen gelopen. Maandag avond ging hij een ronde van 4 km lopen op een tempo tussen de 7 min en de 7:40 min per km. Om hem te kunnen supporten ging ik mee op de fiets.

Dinsdag 9 juli | Trimbaan Harderwijk

Om mijn training eens moeilijk te maken had ik besloten om een ronde te maken op de trimbaan van Harderwijk. Het ging op zich erg goed met het trainen op los zand maar het was wel zwaar. Een collega van mijn werk liep de eerste 5 km gezellig met mij mee. Dit was gelijk zijn eerste 5k, iets waar je toch wel trots op mag zijn!

Woensdag 10 Juli | Op de fiets naar Nunspeet

Samen met mijn moeder leek het ons leuk om te gaan winkelen in Nunspeet. Om in beweging te zijn die dag kozen we ervoor om op de fiets te gaan. We reden een toeristische route langs het veluwe meer en terug via het bos. Door een verkeerde afslag te nemen werd de route heen alleen net een stukje langer. Die dag hebben we samen de 40 km bereikt op de fiets.

Donderdag 11 juli | Krachttraining

Na het fanatieke fietsen van woensdag kon ik weinig kracht meer op brengen om te gaan hardlopen, mijn benen voelde verzuurd en moest s’avonds weer werken als ordepicker. Om toch aan mijn lichamelijke beweging te komen ben ik maar naar basic fit gegaan voor de basis oefeningen voor mijn rug en core.

Vrijdag 12 juli tm zondag 14 juli
| Rust dag & 8 km duurloop

vrijdag dreigde het een ontiegelijk onproductief dagje te worden. Door het vele lopen op mijn werk van donderdag avond zag ik het niet zitten om te gaan hardlopen. Ik voelde me erg moe en mijn humeur wou daarbij ook niet mee werken. Om een beetje van de pijn in mijn rug af te komen door het werken besloot ik een video van Yoga with Adrien te volgen voor de onderrug. Aan het einde voelde het al iets soepeler maar keek nog steeds op tegen mijn werk s’avonds.

Op zaterdag ging ik met mijn vriend winkelen in Arnhem, de stad was erg gezellig maar helaas ben ik niet geslaagd voor een nieuwe broek. S’avonds hebben we de avond door gebracht met Netflix, de serie La Casa de Papel. We zijn al halverwege seizoen twee maar het blijft spannend. Erg benieuwd hoe het afloopt.

Zondag was de dag aangebroken dat ik weer kon gaan trainen. Op de planning stond een duurloop van 8 km waarbij ik veel tunneltjes en bruggen zou oefenen. In totaal heb ik die middag 2 bruggen gelopen en 1 tunnel. Het was een beste klim maar zeker de moeite waard.De duurloop op zich ging redelijk voorspoedig tot en met kilometer 7. Daar kreeg ik een diepe domper en liep bijna 8 min over die ene kilometer. Gelukkig had ik mijn vriend bij me met water en een goed humeur.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *